Tuesday 27 March 2012

Bengkel Teknik Menjawab Soalan PMR

Assalamualaikum, hey guys!

Harini aku nak citer sikit pasal pagi tadi dekat bengkel,
bengkel ni untuk semua budak tingkatan tiga KAA1, KAA2 dengan kelas 3A,
aku kelas 3A selalu dengan 3B tapi ni bengkel menjawab soalan cikgu buat 3 kelas yang depan sekaliarunglah,
kelas kiteorg tak biase sangat dengan budak kelas KAA sebab kalau pecah kelas selalu dgn 3B,
apepon pagi tadi, lepas perhimpunan terus pegi bilik PPSMI,
satu bilik tu mana lah muat 3 kelas,
aku datang lambat so kena ambik kerusi dari kelas lain lah,
dah dapat kerusi nak duduk sebelah geng-2 aku dorang duduk belakang lah pulak,
aku ni dah lah rabun, dorang pon malas sikit nak salin-menyalin,
so, aku duduk lah depan dengan budak KAA 2 kalau tak silap aku,
sebelah aku Zahin, sebelah dia lagi Amar,
Amar tu tuisyen dekat Senai, so budak-2 senai kadang-2 tanye aku pasal Amar lah,
haritu tu masa aku nak balik rumah dari sekolah naik motor,
aku dengar ada orang panggil nama aku,
rupanyer si Qhaiyyul,
dia cakap nak tumpang naik motor dengan aku, aku okey aje lah,
masatu dia citer lah sikit dekat aku pasal si Amar tu,
dia cakap Amar tu gay, suka raba-2 orang
aku pon dengan Amar tu kawan tapi tak rapat sangat,
sekali aku duduk sebelah dia masa dalam bengkel ni sengsara siot!
yang Zahin tu okey je dengan aku, yang Amar tu dah cuit peha aku,
aku masatu diam aje la, fokus
lepastu si Zahin ni tanye aku jam pukul berapa?
dia pegang lah jam aku, si Amar pulak pegang lembut tangan aku,
aku tarik la tangan aku tu balik,
gila ape budak ni? :p
lepastu rehat aku citer dekat geng-2 aku, dorang suroh aku duduk belakang dengan dorang,
tapi takpe lah aku duduk depan sebab nak belajar,
aku duduk je depan dengan dorang,
lepas rehat teknik menjawab soalan Sejarah,
mungkin Sejarah boring kot sebabtu dia tengok aku,
first dia tengok aku, aku tengok dia balik dengan mata serius aku, dia tunduk,
lepastu kali ke-2 dia pandang aku, aku tanye lah kenape? tapi dia diam je
yang si Zahin ni senyum-2 tengok Amar sebab tengok aku camtuh,
lepastu aku tak tengok dia, aku buat bodoh je,
dah habis masa Sejarah, dia cakap aku ni sombong,
sombong kependenya, aku tanye kenape bukan nak jawab lepastu cakap aku ni sombong,
lepastu semua sekali duduk dalam bilik tu sampai cikgu lain masuk ganti,
masa cikgu tengah cakap dekat depan, dia cuit lengan aku,
aku tanye lah knape, dia diam lagi
aku tak tau lah apa yang sedang bermain di fikiran dia tu.

p/s : Budak sekarang, budak sekolah agama pon boleh terniat nak buat camtuh? kalau budak kelas lain aku marah lah dia, ni budak KAA, Kelas Aliran Agama kot buat camtuh, mana iman dorang? Aku pon bukanlah kuat iman tapi untunglah jadi orang Islam, Islam ada ajar umatnya adab, batas pergaulan dengan orang lain. Tengok agama lain, agama lain tak pernah ajar, kalau ada pon time belajar Pendidikan Moral. Tak guna bergay-gay ni, ape yang kau dapat lelaki dengan lelaki? untung lelaki ada 9 akal 1 nafsu tapi tak gunakan dengan baik kan? Haa lu pikir lah sendiri, Assalamualaikum!


No comments:

Post a Comment