Thursday 5 April 2012

Anjing!!!

Ni cerita tidak ada kene mengena dengan orang okey!

nak diikutkan aku tak pernah kena kejar ke hape ke lah dengan anjing ni
dulu jiran sederet rumah aku tu ada bela anjing,
anjing dia kecil, manja
yang kalau baling benda nanti dia bagi balik tu
mak aku cakap, ' baling je pisau, nanti tengoklah dia amik balik macam mana? '
haha, sampai je dah mati kot anjing tu,
lepastu anjing tu hilang taktau pegi mana,
tu cina yang duduk rumah dekat belah bawah, yang belah atas pun ada bela jugak
masatu kakak aku yang sulung baru balik dari kedai kot,
dia tu memang penakut sikit
anjing tu belum lagi sampai dia punyer takut sampai dah lompat pintu pagar besi yang dekat luar,
marahkan kakak aku yang kedua sebab lambat buka pintu, haha
lepastu anjing tu jugak kot masa aku nak balik dari sekolah agama dah petang-petang,
dia ikut aku dari belakang, tapi aku rilek je jalan,
actually aku nak citer pasal baru-baru ni,
aku lepas makan petang aku tengok tv dengan mak aku dekat dapur channel okto,
citer pasal cara-cara nak elak dari anjing

1. rileks
2. jangan lari
3. lari cari tempat yang tinggi
4. simbah air dekat muka dia

tu sedikit sebanyak tip nak elak dari anjing lah,
malam tu aku tidur mimpi benda tu terjadi dengan aku,
tapi yang pelik nyer anjing tu mula-2 kejar bapak aku, lepastu kejar aku
yang peliknyer dekat sini ialah mak dengan atuk aku duduk rilek je dekat tepi tengok aku lari dari anjing
aku dah ikut dah apa yang dia ajar
aku rileks tengok je anjing tu, aku lari tempat yang sama dari tempat tinggi turun lepastu naik balik
last sekali tetiba aku kucing pulak yang kejar aku,
yang pelik pasal kucing tu dekat ekor dia ada tikus yang gigit,
time kucing kejar tu aku simbah dengan air,
dia gigil-2 je, haha

p/s : lain kali cuci kaki sebelum tidur, berwuduk sebelum tidur :)


No comments:

Post a Comment